woensdag 6 september 2017

Nieuwe televisie


De avond voor de boodschappendag belt mevrouw H. mij met het verzoek of ik alsjeblieft met haar mee wil gaan naar een televisiewinkel, want haar oude t.v. heeft het begeven. Ik stem toe en zij zal voor de volgende ochtend een taxi bestellen.
Even later belt zij weer, omdat de planner van het taxibedrijf het exacte adres van de winkel moet weten. Ik zoek het huisnummer voor haar op.
De volgende morgen ben ik een kwartier voordat de taxi is besproken ter plekke en zie dat er al een taxibus staat te wachten. Ik vlieg naar boven om mevrouw op te halen. Gelukkig zit ze al klaar. Bij de plaats van bestemming rijdt de chauffeur de winkel voorbij. "HO,HO, hier moeten we zijn!" roept mevrouw H. met luide stem. "Op mijn planning staat nummer 50", zegt de chauffeur. Ik vertel dat dat niet klopt, de winkel is op nr. 55. Hij rijdt achteruit, laadt mevrouw in rolstoel uit en we lopen de winkel binnen. Er zijn een heleboel t.v.'s te koop, dus ik vraag haar welk formaat het moet zijn.  Ze doet haar ketting af. "Hiermee heb ik gemeten".  De verkoper en ik kijken elkaar aan. Er zijn verschillende  t.v.'s ongeveer zo breed als de lengte van de ketting, maar het lijkt ons wat riskant deze als leidraad te hanteren. Ik bel naar het verzorgingshuis om te vragen of men de t.v.kast wil opmeten. De verzorgenden hebben echter nog geen tijd. Ik kan na 11 uur terugbellen. Ik stel voor dat we  een rondje gaan lopen in de stad en een kopje koffie gaan drinken. Mevrouw H. heeft ook nog een lange broek nodig, dus we gaan op pad. Een makkelijk model in maatje 50 vinden we uiteindelijk in de derde winkel. Passen hoeft gelukkig niet.

We lopen terug naar het winkelcentrum, waar we van een kopje koffie en een ijsje genieten. Ik bel opnieuw naar het verzorgingshuis. Gelukkig is er een verzorgende beschikbaar die de t.v.kast wil opmeten. Ze geeft me de maten en nu blijkt dat de ketting inderdaad geen goede leidraad is. Er zou een veel grotere t.v. in de kast moeten passen. Terug in de winkel zoeken we samen met een geduldige, vriendelijke jongeman een mooie t.v. uit voor niet te veel geld. De t.v. wordt over twee dagen thuisgebracht en geïnstalleerd. Mevrouw H. is blij. Het is intussen 12 uur en ik bestel de taxi voor de terugreis. We hebben een uur de tijd om de gewone boodschappen te doen. Na een half uur staan we buiten. Ik koop een broodje en eet het staande op, bang dat we de taxi missen. Om kwart voor twee zien we eindelijk de taxibus aankomen met dezelfde chauffeur als die van de heenweg. Ik zwaai, maar hij scheurt ons straal voorbij! Ik ben eerst verbaasd en dan ziedend, want het is warm, ik ben moe en wil naar huis. Mijn telefoon is leeg, dus ik loop met mevrouw H. terug naar de t.v.winkel, waar ik mag bellen met het taxibedrijf. Na een paar minuten in de wacht vraag ik niet al te vriendelijk waarom de chauffeur doorreed, terwijl hij ons moet hebben gezien. "Hij heeft een kwartier bij nummer 50 staan wachten" zegt de medewerker op verwijtende toon! "We moeten bij nummer 55 worden opgehaald, daar heeft de chauffeur ons ook afgezet!" bries ik. "Daar mag niet geparkeerd worden" is de laconieke verklaring van de medewerker. Met het stoom uit mijn oren snauw ik dat er op de hoek makkelijk kan worden ingeladen, want daar zijn we 's morgens ook uitgestapt. De man belooft een andere taxi te sturen, kan wel een half uur duren.....Ik beëindig het gesprek zonder te bedanken. De verkopers van de elektronicawinkel betuigen hun medeleven en zwaaien ons uit.

Wonder boven wonder komt de volgende taxi, bestuurd door een joviale, flexibele en intelligente chauffeur ons al na vijf minuten halen en brengt ons in een betere stemming en rechtstreeks naar huis.

Twee dagen later belt mevrouw H. dat de t.v. NIET in de kast paste en dat de medewerker de dag erna een kleinere heeft geïnstalleerd! De ketting was zo gek nog niet .......


3 opmerkingen:

  1. Ach, wat een verhaal Mieke! De instelling van de taxibusbedrijven is mij helaas bekend, mijn schoonmoeder maakt ook dit soort dingen mee :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, gelukkig zijn er ook veel chauffeurs, die zelf nadenken! lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mieke, hij is leuk en heeeeelllll herkenbaar.
    Groetjes, Tinie

    BeantwoordenVerwijderen